Van 29 juni tot en met 11 september wordt in de gang van het ABC werk getoond van kunstenares Cécile van Hanja zoals 'The German Pavilion'. Over dit werk schreef kunsthistoricus Aernout Hagen onder meer: "Soms kunnen we een hoogtepunt uit de architectuurgeschiedenis herkennen, zoals het Duitse paviljoen in Barcelona dat in 1929 werd ontworpen door Ludwig Mies van der Rohe. Het werkelijke gebouw, opgebouwd uit kostbare materialen als onyx, travertijn en marmer, lijkt slechts de aanleiding voor de bijna immateriële compositie in verschillende waterige tinten blauw en grijs."
Cécile van Hanja (1964) onderzoekt in haar schilderijen de invloed die het publieke domein heeft op de private levenssfeer. Het hectische leven in een grootstedelijke omgeving vormt daarbij zowel een tegenpool van, als een inspiratiebron voor, het maken van werk in de studio, welke als metafoor kan worden beschouwd van de innerlijke, particuliere belevingswereld. Van Hanja is daarbij met name gefascineerd door de anonieme uitstraling van zoveel op de Nieuwe Zakelijkheid gebaseerde architectuur met haar repeterende façades van glas en beton. Zij verbeeldt een geometrisch wereld vol suspense door een gelaagd, veelkleurig labyrint van vlakken en doorkijkjes te schilderen, waarbij het op een gegeven moment niet precies meer duidelijk is wat nog binnen of buiten is; waar we deel van uitmaken of juist buitengesloten van zijn. In hoeverre wij als mens kunnen doordringen in deze anonieme, geconstrueerde omgeving en ons deze daadwerkelijk eigen kunnen maken, blijft dan ook de vraag.